نامه ای دختر بچه ای به پدر شهیدش

بابا جان باز سلام
ای پدر جان منم زهرایت دختر کوچک تو ای امید من و ای شادی تنهایی من
به خدا این صدمین نامه بود از چه رو هیچ جوابم ندهی ؟
یاد داری که دم رفتن تو دامنت بگرفتم ؟ من به تو می گفتم پدر اینبار نرو پدر اینبار نرو
من همانروز بله فهمیدم سفرت طولانی ست
از چه رو ای پدرم تو به این چشم ترم هیچ توجه نکنی ؟
به خدا خسته شدم
به خدا قلب من آزرده شده
چند سال است که من منتظرم
هر صدایی که ز در می آید همچو مرغی مجروح پابرهنه سوی در تاخته ام
بس که عکست به بغل بگرفتم رنگ از روی من و عکس چو ماهت رفته است
من و داداش رضا بر سر عکس تو دعوا داریم
او فقط عکس تو را دیده پدر با جمال تو سخن می گوید
مادرم از تو برایش گفته او فقط بوی پدر را ز لباست دارد
بس که پیراهن تو بوییده بس که در حال دعا رو به سجاده تو اشک فشان نالیده
طاقتش رفته دگر پای او سست شده دل او بشکسته
به خدا خسته شدیم
پدرم گر تو بیایی به خدا من ز تو هیچ تقاضا نکنم
لحظه ای از پیشت جای دیگر نروم هرچه دستور دهی من بلافاصله انجام دهم
همه دم بر رخ ماه و قدمت بوسه زنم
جان زهرا برگرد
جان زهرا برگرد
دائما" می گویم : مادرم هرکه رفته است سفر برگشته پدر دوست من پدر همسایه پدران دگر
پس چرا او سفرش طولانی است ؟
او کجا رفته مگر ؟
او که هرگز دل بی مهر نداشت او که هر روز مرا می بوسید
او که می گفت برایش به خدا دوری از ما سخت است
پس چرا دیر نمود ؟
آری من می دانم که چرا غمگین است علت تاخیرش من فقط می دانم
آخر آن موقع ها حرف قرآن و خدا و جون بود
کربلا بود و هزاران عاشق
همه مسئولین چون رجایی و بهشتی بودند
حرف یکرنگی بود
ظاهر و باطن افراد ز هم فرق نداشت
همه خواهرها زیر چادر بودند
صحبت از تقوی بود همه جا زیبا بود
پارک هم بوی شهادت می داد جای رقص و آواز همه جا صوت دعا می آمد
کوچه ها راست و مردم همه راست همگی رو به خدا همه خط ها روشن خوب و خوانا بودند
حرف از ایمان بود حرف از تقوی بود
اما امروز پدر
درد دل بسیار است
همه آنچه به من می گفتی رنگ دیگر دارد یا بسی کمرنگ است
من که می ترسم تنها به خیابان بروم مادرم می ترسد او به من می گوید در خیابان خطر است
بر سر بعضی ها چادری پیدا نیست مویشان بیرون است
همه عینک دارند به نظر می آید چشمشان معیوب است راهشان پیدا نیست
خط کج گشته هنر
بی هنرها همگی خوب و هنرمند شدند
کج روی محبوب است
در مجالس و سخنرانی ها جای زیبای شهیدان خالی ست یا اگر هست از آن بوی ریا می آید
نامهای شهدا از روی اماکن همه برمی دارند
از دل غمزده ما همگی بی خبرند یا نه بهتر بگویم بر روی اشک یتیمان شهید جنگ شادی دارند
سرقت مال عمومی هنر است
ترس از آزادی است
ترس از رابطه با امریکاست
آری من می دانم علت غصه و اندوه تو بابا این است
پدرم من اینبار می نویسم که اگر بازگشتن ز برایت سخت است ما بیاییم برت
تو فقط آدرست را بنویس در کجا منزل توست
مادرم می داند مادرم می داند
او به من می گوید پدرت پیش خداست در بهشتی زیبا با همه هم سفرانش آنجاست
خانه اش هم زیباست
حضرت خامنه ای هم می گفت: دخترم غصه نخور پدرت خندان است دوستت می دارد
تو اگر گریه کنی پدرت هم به خدا می گرید
همه شب لحظه خواب پدرت می آید صورتت می بوسد دست بر روی سرت می کشد او
من از آن لحظه دگر شاد و خوشحال شدم
از خدا می خواهم تا که جان در تنم است تا حیاتی باقیست رهبرم چون پدری بر سر من زنده بود
چهره زیبایش چون جمال مه تو شاد و پرخنده بود
من به تو قول دهم که دگر از این پس اینهمه اشک غم انگیزه نریزم بابا
همچو مادر از فراق رویت نیمه شب نوحه و زاری نکنم
تو فقط ای پدرم از خدایت بطلب که من و مادر و این امت اسلامی ما
همگی چون تو پدر راه ما راه شهیدان باشد دائماٌ بر سر ما سایه رهبر و قرآن باشد
پدرم خندان باش
من به تو مفتخرم
من به تو مفتخرم

+ نوشته شـــده در یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,ساعــت23:33 تــوسط اعضای شورای فرهنگی بسیج |
فتنه از دیدگاه علی(ع)

rasekhoon.net/Article/Show-61274.aspx 

گرداب فتنه
 

حادثه ها و فتنه ها، عبرت آموز و بيدار گردند. از عبرت هاي مهم فتنه، زمان شناسي و دشمن شناسي است.

 زمان شناسي يعني فهم آنچه در ظرف زمان مي گذرد و دشمن شناسي يعني شناخت جبهه حق و باطل و

تشخيص ترفندهاي دشمنان.


يكي از دوران هاي پرآشوب و فتنه خيز ‌تاريخ، دوران خلافت امام علي (عليه السلام) بود و آنچه اكنون براي ما

مهم است عملكرد يگانه مرد روزگار، امام علي (عليه السلام) در برخورد با فتنه است. از اين رو، در چند

شماره، ويژگيهاي فتنه، علل و زمينه هاي پيدايش آن، چگونگي رويارويي با فتنه ها و راه هاي برون رفت

از آنها را از ديدگاه آن حضرت وا مي كاويم.(1)
 

مفهوم فتنه
 

واژه فتنه در كتاب هاي لغت بيشتر به مفهوم آزمايش، آشوب، ‌گمراهي و فريفتگي، آمده است.(2)


فتنه به تعبير قرآن كريم(3)، عامل آزمايش بشر است تا انسان با اراده اش، سعادت يا شقاوت خويش را رقم

بزند.هنگامي كه فتنه به مردم رو مي آورد، خالص ها را از ناخالصي ها جدا مي كند. نيروي تفكر و تدبر

و اراده، انسان را ومي دارد تا ميان درست و نادرست، راه و چاه و آب و سراب، يكي را برگزيند.
 

ويژگي هاي فتنه از ديدگاه امام علي (ع)(4)
 

امام علي (عليه السلام) پس از واقعه نهروان خطبه اي مي خواند و ويژگي هاي فتنه را چنين توصيف مي كند:


«داستان فتنه ها چنين است؛ هنگامي كه رو مي آورند فضا را به شبهه مي آلايند، اما چون پشت مي كنند

سخت آگاهي بخشند. به هنگام روي آوردن ناشناخته اند، اما به گاهِ رفتن كامل شناخته شده اند.

هجومشان گردبادي كور را مي ماند كه به شهري فرود مي آيد و شهر را ناديده مي گيرد...»(5)


در اين كلام امام، فتنه داراي چند ويژگي است از جمله:
 

1. آراستگي با حق
 

آن گاه كه فتنه روي مي آورد، آن گونه نيست كه همگان دركش كنند و چنان آشكار نيست كه مردم آن را

بشناسند، بلكه چنان خود را به حق آراسته و با آن آميخته است كه بسياري از مردم بدان رو مي كنند و

همين رمز گسترش فتنه است.
 

2. آشكار شدن ماهيتش بعد از تمام شدنش
 

مردم هنگامي فتنه را مي شناسند و چهره واقعي اش را مي بينند كه جامعه را ترك مي كند. اين جزئي

از ماهيت فتنه است كه در پايان راه، پرده از رخ بركشيد و باطن نازيبا و بدمنظرش را نمايان سازد. آن زمان،

بسياري كه خود را در آتش فتنه افكنده و با آن همراه گشته اند، حاصلي جز حسرت و اندوه نخواهند داشت.
 

3. كور كننده و تاريك گرا
 

فتنه همانند بادي كه از شهري مي گذرد و شهر ديگر را درهم مي كوبد، كور كننده و تاريك كننده است.

 هنگام هجوم فتنه ها چشم ها همديگر را نمي بينند و انسان ها فرياد يكديگر را نمي شنوند.
 

4. فراگير است
 

هيچ كس را از فتنه گريزي نيست و كسي نمي تواند دامان خود را از آن بركشد.دانشمندان و نادانان، بزرگان

و خُردان، پيران و جوانان، زنان و مردان هر يك را به گونه اي درگير مي سازد.
 

برگرفته از سایت برجسته راسخون

+ نوشته شـــده در یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,ساعــت14:24 تــوسط اعضای شورای فرهنگی بسیج |
جنگ نرم در مقابل جنگ سخت
 
 
به عقيده پيترمي ير همراه با تكامل اجتماعي جوامع بشري و پا به پاي تحولات سياسي ٬ اقتصادي علل
و انگيزه ها و اشكال و اهداف جنگها نيز تغييرمي كنند و دگرگون مي شوند به عنوان مثال بر اساس هدف،
جنگ به جنگهاي عادلانه و غيرعادلانه؛(1) بر مبناي مقياسهاي جغرافيايي، به جنگهاي محلّي،
منطقه‏اي، فرامنطقه‏اي و جهاني (عمومي)؛ با توجه به انضباط و تاكتيك، به جنگهاي منظم (كلاسيك) و
نامنظم (چريكي)؛ بر اساس سطح جغرافيايي، به جنگهاي دريايي، هوايي و زميني؛ بر اساس قلمرو،
به جنگهاي داخلي و خارجي تقسيم مي‏شوند.(2) همچنين جنگها بر مبناي نوع ابزار، به جنگهاي هسته‏اي
و غير هسته‏اي قابل تقسيم است.
اما نوعی دیگری از تقسیم بندی از جنگ وجود دارد که به اندازه تاریخ بشر قدمت دارد و فقط ممکن است
 غلبه با یکی از آنها باشد و که عبارت است از
1- جنگ سخت
2- جنگ سرد
3- جنگ نرم
مثلا در دوره ای غلبه با جنگ سخت بوده اما در عین حال جنگ سرد یا جنگ سخت همزمان با آن
وجود داشته است.
بررسی مقوله جنگ و منازعات میان کشورها نیز نشان می دهد که تا پایان جنگ جهانی دوم، غلبه
با جنگ های سخت متکی بر قدرت سخت است، لکن از این تاریخ به بعد انواع جنگ های دیگر د رکنار
جنگ سخت موضوعیت پیدا می کند. در یک بررسی اجمالی می توان می توان این جنگ ها را به صورت
زیر دسته بندی کرد:

جنگ سخت
تا پایان جنگ جهانی دوم(1945م) غلبه با این نوع جنگها می باشد. جنگ سخت متکی بر قدرت
سخت نظامی _ امنیتی است.

جنگ سرد(نیمه سخت)
در دوره نظام دو قطبی، از پایان جنگ جهانی دوم تا مقطع فروپاشی شوروی سابق(1991م) این جنگ
شکل گرفته و متکی بر تهدیدات نیمه سخت بود. البته در این دوره جنگ های سختی همانند جنگ
تحمیلی عراق علیه ایران با حمایت قدرت های غربی شکل گرفت وبه مدت هشت سال به طول انجامید.

جنگ نرم
این نوع جنگ از فروپاشی شوروی شروع و تاکنون ادامه داشته و متکی بر تهدیدات نرم و قدرت نرم
فرهنگی و اجتماعی است.آمریکایی ها با استفده از این نوع جنگ تاکنون موفق به تغییر چندین رژیم
سیاسی در کشورهای مورد نظر شدند. انقلاب های رنگی که در چندین کشور بلوک شرق و شوروی سابق
رخ داد، در واقع نمونه ای از جنگ نرم است. آمریکایی ها با استفاده از قدرت نرم موفق به تغییر رژیم های
سیاسی در کشورهایی چون لهستان، گرجستان، چک اسلواکی، قرقیزستان، اکراین و تاجیکستان گردید.
در تمامی این دگرگونی های سیاسی بدون استفاده از ابزار خشونت و صرفا با تکیه بر قدرت نرم و ابزاررسانه،
با تغییر در ارزش ها و الگوهای رفتاری از رژیم های سیاسی حاکم مشروعیت زدایی گردید و از طریق
جنبش های مردمی و ایجاد بی ثباتی سیاسی، قدرت سیاسی جابه جا شد.
لیکن با توجه به غالب بودن جنگ نرم در عصر حاضر از یکسو، پیچدگی، تاثیرگذاری، ماهیت و عملکرد آن
در سطح جامعه باید بدانیم که جنگ نرم چيست و داراي چه ماهيتي مي باشد؟ اهداف در جنگ نرم
كدامند و دشمنان با چه ابزار و ساز و كاري به دنبال دستيابي به اين اهداف است؟ بازيگران جنگ نرم چه
كساني هستند و چگونه بايد آنان را شناخت؟ جنگ نرم داراي چه ويژگي هايي هست و از چه مولفه هايي
برخوردار است؟ و در نهايت چگونه بايد با جنگ نرم مقابله كرد؟
 

 

+ نوشته شـــده در یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,ساعــت14:17 تــوسط اعضای شورای فرهنگی بسیج |
آرشیو عجائب امام زمان(عج)

 

مکان های خاص یاد کردن امام زمان(عج)

حقوق امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف(2)معرفت به مقام والای حضرتباید قبل از قیام

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف او را شناخت و از او پیروی کرد. امام صادق علیه

السلام فرموده است: <رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: خوشا به سعادت کسی که

مهدی...  ادامه ...

چرا برای امام زمان (عج) دعا می‌کنیم؟

دلیل دعا کردن براى‏ سلامتى‏ امام عصر چیست؟ در حالى‏ که خداى‏ منان اراده دارد ایشان زنده

و سلامت‏ بمانند، آیا اصلا امکان دارد آن وجود مبارک دچار کسالت‏ شوند؟ آن سفر کرده که صد

قافله دل همره اوست هر کجا هست‏ خدایا به سلامت دارش 1 دعا از... ادامه ...


می‌خواهی امام زمانت را دریابی؟


استقامت در حفظ ایمان و عقیده می خواهی امام زمانت را دریابی، باید دین و ایمانت را از شر

شیاطین، کافران، منافقان و دشمنان اهل بیت(علیهم‌السلام) و نیز شبه هایی که هر لحظه ممکن

است به عرصه ایمان و دین شخص رخنه کرده و هجوم آورد، حفظ کنی. ثبات و... ادامه

امام زمانت چه کرده‌ای؟


جمکرانش را که می‌شناسی؟ چند بار رفته‌ای آنجا برای بازگو کردن واگویه‌های دلت! ... آنجا
که رفته‌ای،به امام زمانت چه گفته‌ای؟ به قدر و یقین ظهورش را خواسته‌ای، نه؟ که زودتر بیاید... آه! که چه است این روزها و این لحظه‌ها که نبودن مولا و مقتدایمان چقدر آزارمان... ادامه ...

برای امام زمانت چه کرده‌ای؟
جمکرانش را که می‌شناسی؟ چند بار رفته‌ای آنجا برای بازگو کردن واگویه‌های دلت! ... آنجا که رفته‌ای، به امام زمانت چه گفته‌ای؟ به قدر و یقین ظهورش را خواسته‌ای، نه؟ که زودتر بیاید... آه! که چه است این روزها و این لحظه‌ها که نبودن مولا و مقتدایمان چقدر آزارمان... ادامه ...

برای فرج چگونه دعا کنیم؟
اگر به منظور جست و جوی راهکار برای تعجیل در فرج و رسیدن به وصال ایام صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه و شریف)٬ در توقیعات شریفه٬ رویاهای صادقه٬ مکاشفات رحمانی و تشرفات افراد به محضر مبارک آن ولی خدا بنگریم٬ در سه مقطع می‎توان رهنمودهای آن امام همام را... ادامه ...

مصاحبه با قرآن درباره امام زمان عليه السلام
باز شب و روز جمعه اي ديگر از راه رسيد ودل ما ياد بهار انتظار کرده است وتمناي حضور تو بار ديگر در جانمان شعله مي کشد و عقلمان با پرسش هاي آخر الزماني سرخ مي گردد ولي پاسخ جز از ناب ترين سرچشمه ها نجوييم يعني قرآن.اينگ سوالات... ادامه ...

چگونه بايد باشيم تا امام زمان‏(ع) از ما راضى باشد
نصایح آیةالله میرزا جواد تبریزی ره به طلاب معمولاً طلّاب جوانى كه خدمت فقيه مقدس، ميرزاى تبريزى قدس سره مى‏رسيدند، اين سؤال را مى‏پرسيدند كه: »آقا! بفرماييد چه كار كنيم كه كارهايمان مرضىّ ولى عصرعليه السلام باشد؟« مرحوم ميرزا قدس سره قبل از هر چيزى به ظاهر طلّاب نظر... ادامه ...

اسرار غیبت امام زمان (عج) و تشرف به ديدار حضرت در خواب يا بيداري
آزمایش مردم بیم از كشته شدن آمادگی و استعداد مردم خالی نماندن زمین از حجت نداشتن یار و یاور تعهد نداشتن نسبت به حاكمان جور غیبت ولی عصرعلیه السلام از رازهای بسیار پیچیده ای است كه با ظهور او همه حقیقت روشن می گردد. "عبدالله بن فضل هاشمی" می... ادامه ...

ويژگيها و امتيازات اخلاقى امام زمان (عج)
امام زمان(عليه السلام) از آن رو كه وارث همه پيامبران عظيم الشّأن و اولياى گران قدر الهى است، مجموعه اى كامل از صفات كمال و جمال را دارا است. او تجلّى بخش اخلاق عظيم پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) و خصوصيات شگفت اميرالمؤمنين(عليه السلام) و مكارم و فضايل والاى فاطمه... ادامه ...

آیا ابوبکر و عمر از روی رغبت اسلام آوردند یا به زور و اکراه؟؟
جدا کردن مالهای حلال از حرام، سعد بن عبدالله اشعری می گوید: روزی با شخص مخالفی صحبتی در میان آمد و درباره امامت با هم مناظره می کردیم تا اینکه بحث ما به جائی رسید که مخالف گفت: «آیا ابوبکر و عمر از روی رغبت اسلام آوردند یا به زور... ادامه ...

وکیل حضرت صاحب الزمان (ع ) کیست؟
حسین بن علی معروف به علی بغدادی می گوید: زنی سوال کرد: وکیل حضرت صاحب الزمان ع کیست؟ پس بعضی از اهالی قم به او گفتند: «ابوالقاسم بن روح است.» و او را به آن زن معرفی کردند. پس آن زن نزد ابوالقاسم بن روح رفت و من نیز ان... ادامه ...

ناپدید شدن از داخل حجره از زبان یعقوب بن منفوس
یعقوب بن منفوس می گوید: روزی به خدمت حضرت امام حسن عسکری ع رفتم، دیدم آن حضرت بر روی تختی نشسته است، در طرف راست آن حضرت حجره ای بود که پرده ای بر درگاه آن آویخته شده بود. من عرض کردم: «ای سید من! من صاحب امر امامت بعد... ادامه ...

جواب دادن به سوالهای پرسیده نشده و خبرهای غیبی
حکیمه خاتون می گوید: بعد از شهادت امام حسن عسکری ع، من در صبح و شام حضرت صاحب الامر ع می بینم و از هر چه که از من می پرسند، آن حضرت، به من خبر می دهد و من نیز به ایشان خبر می دهم. و قسم به خداوند... ادامه ...

رشد و نمو اعجازانگیز امام زمان ع در کودکی
حکیمه خاتون می گوید: بعد از گذشت چهل روز از تولد حضرت صاحب الامر ع، ملائکه آن حضرت را بازگرداندند. پس امام حسن عسکری ع مرا طلبید. چون به خدمتش رسیدم، ناگاه آن کودک را دیدم که در پیش روی او راه می رفت. پس گفتم: ای سید من! این... ادامه ...

رفتن به عرش الهی و گفتگو با خدا
از امام حسن عسکری ع مرویست که فرمود: «چون پروردگارم، مهدی این امت را به من عطا فرمود، ملائکه را فرستاد که او را برداشتند و به سرا پرده عرش بردند تا آنکه او در حضور قرب الهی ایستاد. سپس خداوند به او فرمود: «مرحبا به تو ای بنده من... ادامه ...

 1  |  2 



 

 

+ نوشته شـــده در شنبه 25 تير 1390برچسب:,ساعــت14:17 تــوسط اعضای شورای فرهنگی بسیج |
دارالقرآن

به اطلاع کلیه علاقه مندان به فراگیری می رسانیم:

خادمین دارالقرآن حوزه دو مقاومت بسیج شهید مدرس کرج در نظر دارد همزمان با فرا رسیدن

ماه مبارک رمضان کلاس های آموزش قرآن توسط اساتید برجسته و همچنین استفاده از قاریان ممتار

در سطح شهر برگزار می نمائید.از کلیه علاقه مندان دعوت می گردد جهت اطلاعات بیشتر با وبلاگ زیر

در ارتباط باشید.

www.darolquran.loxblog.com

خادمین دارالقرآن حوزه دو مقاومت بسیج شهید مدرس

 

+ نوشته شـــده در شنبه 25 تير 1390برچسب:,ساعــت13:38 تــوسط اعضای شورای فرهنگی بسیج |
ولادت با سعادت آقایمان صاحبمان مولایمان حضرت مهدی عج بر همه ی شعیان آن حضرت مبارک.

ولادت با سعادت منجی عالم بشرت مهدی موعود (عج) بر شعیان تبریک باد.

 

 

جشن بزرگ نیمه شعبان همزمان با ولادت حضرت مهدی(عج) در مسجد

حضرت ابولفضل (ع) در کرج اسلام آباد منطقه یک خیابان قزلباش برگزار

می گردد.مسابقه بزرگ مهدویت با کسب جوایز ارزنده به برندگان مسابقه

اهدا خواهد شد.

جهت تعجیل در فرج امام زمان(ع) صلوات

+ نوشته شـــده در شنبه 25 تير 1390برچسب:,ساعــت13:28 تــوسط اعضای شورای فرهنگی بسیج |
بسیجی بصیر کیست؟

به نام مظلومیت بسیج و غربت بسیجی

بسیجی ایستاده است...

چشم هایی سرشار از بصیرت، سینه ای مالامال از ولایت

و بازوانی پر از همت.

در غوغای نا امان ناجوانمردی ها و در سودای ادعاها و خود

خواهی ها و خودفروختگی ها.

ایستاده است در امتداد زلال ولایت. در سایه سار یک عشق.

در جنبشی به سمت شهادت.

بگذار تا نامحرمان و رنگ شدگان، بر بی رنگی مان بخندند...

5 آذر 1358. خمینی کبیر(ره) و انقلابی دیگر، انقلابی به رنگ عشق.

به ایستادگی ولایت و به سمت شهادت.

و امام خمینی کبیر(ره) فرمود:

اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین اندازد، چشم طمع

دشمنان و جهانخوارن از آن دور خواهد گردید.  باید تمام بسیجیان

جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند.

و امام خامنه ای(مدظله العالی) فرمود:

امروز افتخارات گوناگون نتیجه حضور انسان های خدوم، توانا و بی

نام و نشان در صحنه های گوناگون است که اگر این حقایق به

درستیشناخته نشود، ظلم به بسیج است.

و بسیجی ایستاده است، استوار و جان بر کف.

بگذار تا توهم زدگان که اندیشه متعفنشان، دین سبز می زاید و

کلامشان از خیانت سرشار می شود و وجود خس و خاشاکشان

دست در تارهای عنکبوت دارد...

 

+ نوشته شـــده در سه شنبه 14 تير 1390برچسب:,ساعــت14:51 تــوسط اعضای شورای فرهنگی بسیج |
جوانان به گوش باشید

((بسمه تعالی))

 

جـــوانــان و نــواجـوانان عـزیز ایران زمین به گوش و آگاه باشید. 

با سلام بر امام زمان(عج) و تمامی انسان های آزاده و حقیقت طلب،آیا در زمان

 فعلی که تاثیرات و تفکرات فرهنگ غرب زدگی در کشورهای شرقی افزایش یافته،

و جوانان ونوجوانان جوامع اسلامی را به این موضوع سوق می دهند.آیا باید همچنان

تفکرات خودرا نسبت برخی کشورهای که تلاش های جدی را برای از بین بردن روحیه

اسلامی رااز قشر پر مخاطب یعنی جوانان کشور توسعه دادند.همچنان نسبت به این موضوع

بی اهمیت باشیم.آیا کسانی که در 8 سال دفاع مقدس تلاش هایی برای از بین بردن جوانان

که همانند گل روزگار بودنند زیر پا له کرده اند آیا اینگونه افراد اکنون ادعای دمکراسی و

حقوق بشر می کنند.آیا جوانان ما نباید به گوش و آگاه باشند که سالیانه بودجه خاصی برای از

بین بردن تفکرات این جوانان گشته از تمامی جوانان و نوجوانان عزیز خواهشمندیم مراقب

فتنه های زمان باشید.مراقب اعمال و رفتار خود باشید.به امید آن روز که این انقلاب بدست

صاحب اصلی آن یعنی آقا امام زمان (عج) قرار گیرد تا شاهد از بین رفتن این دشمنان اسلام باشیم.

 

 

+ نوشته شـــده در سه شنبه 14 تير 1390برچسب:,ساعــت14:16 تــوسط اعضای شورای فرهنگی بسیج |
بحرین غرق خون و ماتم

عصر یک جمعهء دلگیر، دلم گفت بگویم بنویسم که چرا عشق به انسان نرسیده

 است؟چرا آب به گلدان نرسیده است؟چرا لحظهء باران نرسیده است؟ وهر کس

که در این خشکی دوران به لبش جان نرسیده است، به ایمان نرسیده است و غم

عشق به پایان نرسیده است. بگو حافظ دلخسته زشیراز بیاید بنویسد که هنوزم

که هنوز است چرا یوسف گمگشته به کنعان نرسیده است ؟چرا کلبه احزان به

گلستان نرسیده است؟دل عشق ترک خورد، گل زخم نمک خورد، زمین مرد، زمان

بر سر دوشش غم و اندوه به انبوه فقط برد،فقط برد، زمین مرد، زمین مرد ،خداوند

گواه است،دلم چشم به راه است، و در حسرت یک پلک نگاه است، ولی حیف

نصیبم فقط آه است و همین آه خدایا برسد کاش به جایی، برسد کاش صدایم به صدایی...

 

عصر این جمعه دلگیر وجود تو کنار دل هر بیدل آشفته شود حس، تو کجایی گل نرگس؟

به خدا آه نفس های غریب تو که آغشته به حزنی است زجنس غم و ماتم، زده آتش

به دل عالم و آدم مگر این روز و شب رنگ شفق یافته در سوگ کدامین غم عظمی

به تنت رخت عزا کرده ای؟ ای عشق مجسم! که به جای نم شبنم بچکد خون جگر

دم به دم از عمق نگاهت. نکند باز شده ماه محرم که چنین می زند آتش به دل

فاطمه آهت به فدای نخ آن شال سیاهت به فدای رخت ای ماه! بیا صاحب این بیرق

و این پرچم و این مجلس و این روضه و  این بزم توئی ،آجرک الله!عزیز دو جهان یوسف

در چاه ،دلم سوخته از آه نفس های غریبت دل من بال کبوتر شده خاکستر پرپرشده،

همراه نسیم سحری روی پر فطرس معراج نفس گشته هوایی و سپس رفته به اقلیم

رهایی، به همان  صحن و سرایی که شما زائر آنی و خلاصه شود آیا که مرا نیز به

همراه خودت زیر رکابت  ببری تا بشوم کرب و بلایی، به خدا در هوس دیدن شش گوشه

دلم تاب ندارد ،نگهم خواب ندارد، قلمم گوشه دفتر غزل ناب ندارد، شب من روزن مهتاب

ندارد، همه گویند به انگشت اشاره مگر این عاشق بیچارهء دلدادهء دلسوخته ارباب

ندارد...تو کجایی؟ تو کجایی شده ام باز هوایی،شده ام باز هوایی...

 

گریه کن ،گریه وخون گریه کن آری که هر آن مرثیه را خلق شنیده است شما دیده ای

آن را و اگر طاقتتان هست کنون من نفسی روضه ز مقتل بنویسم، و خودت نیز مدد کن

که قلم در کف من همچو عصا در ید موسی بشود چون تپش موج مصیبات بلند است،

به گستردگی ساحل نیل است، و این بحر طویل است وببخشید که این مخمل خون بر

تن تبدار حروف است که این روضهء مکشوف لهوف است، عطش بر لب عطشان لغات

است و صدای تپش سطر به سطرش همگی موج مزن آب فرات است، و ارباب همه

سینه زنان کشتی آرام نجات است ،ولی حیف که ارباب «قتبل العبرات» است، ولی

حیف که ارباب«اسیر الکربات» است، ولی حیف هنوزم که هنوز است حسین ابن

علی تشنهء یار است و زنی محو تماشاست زبالای بلندی، الف قامت او دال و همه

هستی او در کف گودال و سپس آه که «الشّمرُ ...»خدایا چه بگویم «که شکستند

سبو را وبریدند ...» دلت تاب ندارد به خدا با خبرم می گذرم از تپش روضه که خود

غرق عزایی، تو خودت کرب و بلایی، قسمت می دهم آقا به همین روضه که در

مجلس ما نیز بیایی، تو کجایی ... تو کجایی...

 

+ نوشته شـــده در سه شنبه 14 تير 1390برچسب:,ساعــت14:3 تــوسط اعضای شورای فرهنگی بسیج |
فضیلت و خواص سوره نبا

 

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در فضیلت این سوره می فرمایند :

سوره نبأ را یاد بگیرید و اگر می دانستید چه بركات و آثاری در آن نهفته

است كارهایتان را تعطیل می كردید و آن را می آموختید و به وسیله

آن به خدا تقرب می جستید و خداوند به واسطه آن گناهان شما را

می آمرزد جز شرک ورزیدن به او .

   

 

محتواى این سوره حول چند موضوع است:

الف ـ سؤالى كه در آغاز سوره، از حادثه بزرگ (نبأ عظیم) یعنى روز

قیامت مطرح شده است.

ب ـ سپس به بیان نمونه‏هائى دال بر امكان معاد و رستاخیزمى‏پردازد.

ج ـ در بخش دیگر قسمتى از نشانه‏هاى آغاز رستاخیز را بیان مى‏دارد.

د ـ در بخش دیگرى گوشه‏اى از عذابهاى دردناك طغیانگران را

مطرح می کند.

هـ به دنبال آن قسمتى از نعمتها و مواهب بهشتى را بیان می‌کند.

سر انجام با انذار شدیدى از عذاب قریب، و سپس ذكر سرنوشت

غم‏انگیز كافران سوره پایان مى‏گیرد.

ضمنا نامگذارى این سوره به خاطر تعبیرى است كه در آیه دوم

آن آمده است، و گاه از آن به عنوان سوره "عمّ" به تناسب آیه

نخستین آن تعبیر مى‏شود.

 

 التماس دعا

+ نوشته شـــده در سه شنبه 7 تير 1390برچسب:,ساعــت14:58 تــوسط اعضای شورای فرهنگی بسیج |